onnen päiviä on jäljellä x-määrä

Meillä jokaisella on varmasti ollut elämässämme onnen päiviä, niitä täydellisiä päiviä kun päivän päätteeksi ei voi kun kiittää ja ilakoida. Ne saattavat olla suunniteltuja, yllätyksellisiä tai aivan vahinkoja. Ne saattavat koostua pienistä tai suurista, aineellisista, muistorikkaista, rakkaista tai muuten vain upeista hetkistä tai asioista. Tai miksei täydellinen päivä voisi pitää sisällään myös jotain ikävää. En mä ole mikään määrittelemään ns. täydellistä tai onnellista päivää, joka sopii jokaisen muottiin.

Mä koen, että mulla on ollut todella paljon näitä hyviä päiviä ja hetkiä. Just nyt nousee mieleen ensimmäinen koulupäivä ja se innostus, kolmosluokalla otettu kaverikuva, Koulutähti -laulukilpailun voitto vitosluokalla, ringetteharrastuksen aloitus ehkä vuonna 2001, sen uudelleen aloitus seitsemän vuoden tauon jälkeen syksyllä 2014.

Muistan, kuinka ajattelin, että huikeeta kuinka oon kehittynyt ringetessä ja veskan hommissa. Muistan miten sain siskonpoikani ensimmäistä kertaa syliin 2014 toukokuussa. Muistan miltä tuntui kun sain kutsun lentoemäntäkurssille ja miltä tuntui, kun valmistui sieltä saaden siivet. Tiedän kuinka kihelmöi kun kuulen sanat "rakastan sua." Muistan miltä tuntui astella Venetsian auringossa viime maanantaina.

onnen hetkiä

Kyllä mä joskus valitan tai kiukuttelen turhasta, ja jälkeenpäin valtaa morkkis, että "no miks piti taas vaikka kaikki on oikeasti (useimmiten vähintään) hyvin." Miks täytyy tarttua siihen yhteen ainokaiseen negatiiviseen asiaan, eikä huomata sataa ihanaa siitä ympäriltä? Sitä mä vaan ihmettelen ja kysyn itseltäni. 

Mää alotin 13 sivua sitten kirjan "100 onnen päivää" ja odotan mielenkiinnolla mitä se tarjoaa. Siitä mä sain inspiksen näihin ajatuksiinkin. Jos sitä yrittäis listata joka päivä vaikka kolme asiaa, joista iloita ja olla kiitollinen, ihan sama onko ne kuinka isoja tai pieniä, kunhan niillä on merkitystä mulle. Asioita, jotka tekee päivästä yhden niistä onnen päivistä.

Mun kolmikko on tänään: läheiset, rakkaus ja positiivinen kehu töissä.

Hyvää yötä, maailma.

-Tanja

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

tässä päivässä on tunnelmaa

Aikaa, aurinkoo ja melkein pelkkää ihanaa

olohuoneellinen kuvia Venetsiasta